Odkud je motor 3.6 FSI v Superbu? 5 klíčových faktů, které musíte vědět

Když se řekne Škoda Superb, většina z nás si představí elegantní, spolehlivé a výkonné auto. Ale co když vám řeknu, že pod kapotou některých Superbů bije srdce, které má kořeny v Německu? Ano, mluvím o motoru 3.6 FSI. Tento motor není jen tak obyčejný kousek techniky – je to skutečný mistrovský tah, který dává Superbu ten správný švih.

Možná vás překvapí, že tento motor pochází z dílen koncernu Volkswagen, což znamená, že má v sobě německou preciznost a inženýrský um. Představte si, jaké to je mít ve svém autě motor, který je nejen výkonný, ale také spolehlivý a efektivní. Takže pokud přemýšlíte o tom, odkud se tento motor vzal, připravte se na fascinující cestu do světa automobilového inženýrství.

Historie Motoru 3.6 FSI

Původ a Vývoj

Motor 3.6 FSI má své kořeny pevně zasazené v Německu. Vyvinul ho koncern Volkswagen, který je známý svou precizností a inovativním přístupem k automobilovému inženýrství. Tento motor se poprvé objevil v roce 2005. Přesně cílené technologické postupy vedly k jeho vzniku.

FSI znamená „Fuel Stratified Injection,“ což označuje způsob vstřikování paliva. Tento systém přispívá k vyšší efektivitě a výkonu motoru. Po svém debutu se motor rychle stal oblíbeným mezi motoristy. Výkon dosahuje až 280 koní, což zajišťuje vysokou dynamiku a excelentní jízdní vlastnosti.

Využití ve Vozidlech Volkswagen

Motor 3.6 FSI se neobjevuje jen ve vozech Škoda Superb. Ve vozidlech značky Volkswagen našel široké uplatnění. Primárním příkladem je Volkswagen Passat. Tento automobil profituje z vysokého výkonu a spolehlivosti.

Dalšími modely s tímto motorem zahrnují Volkswagen Touareg a Volkswagen Phaeton. V obou případech se motor osvědčil při různých jízdních podmínkách. Tento motor je také známý svou robustní a bezúdržbovou konstrukcí. Mnoho uživatelů oceňuje jeho dlouhou životnost. Majitelé těchto vozů často zdůrazňují jeho plynulý chod a nízkou spotřebu paliva.

Specifikace Motoru 3.6 FSI

Jsem nadšeným fanouškem motorů a motor 3.6 FSI mě vždy fascinoval. Tento motor má mnoho co nabídnout, ať už se zaměřím na jeho technické parametry nebo na výkon a spotřebu.

Technické Parametry

Motor 3.6 FSI má šest válců do V s úhlem 10.6°. Objem činí 3597 cm³, což poskytuje dostatečný základ pro vysoký výkon. Hliníkový blok motoru a hlavy válců přispívají k jeho nízké hmotnosti. Rozvod je poháněn řetězem, což zajišťuje dlouhou životnost a spolehlivost.

Používá systém přímého vstřikování paliva FSI, který optimalizuje spalování a zvyšuje účinnost. Maximální výkon dosahuje 191 kW při 6200 ot./min. Při běžné jízdě mě velmi těší maximální točivý moment 350 Nm, který se objevuje při 2400-5300 ot./min. Použití CVV (Continuous Variable Valve Timing) dále znamená lepší kontrolu nad výkonem a spotřebou.

Výkon a Spotřeba

Při jízdě s motorem 3.6 FSI v Superbu cítím sílu jeho 280 koní s hladkým nárůstem výkonu. Schopnost zrychlit z 0 na 100 km/h za zhruba 6,5 sekundy zajišťuje dynamickou jízdu. Maximální rychlost dosahuje přibližně 250 km/h.

Co se týče spotřeby, kombinovaná jízda se pohybuje kolem 10-11 litrů na 100 km, což na motor této velikosti není špatné. V městském provozu je spotřeba vyšší, kolem 13-14 litrů na 100 km, na dálnici se však dá dostat na 8-9 litrů na 100 km. Emise CO2 jsou také v přijatelných mezích, což je pro tento typ vozidla výhoda.

Integrace Motoru 3.6 FSI do Modelu Superb

Důvody Volby Motoru pro Superb

Motor 3.6 FSI vyniká výkonem až 191 kW při 6200 ot./min a točivým momentem 350 Nm. Tento výkon zajišťuje dynamickou jízdu a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Motor je také známý pro spolehlivost a efektivitu při jízdě. Při kombinované jízdě dosahuje spotřeby okolo 10-11 litrů na 100 km, což ocení každý řidič. V městském provozu stoupá spotřeba na 13-14 litrů na 100 km, zatímco na dálnici klesá na 8-9 litrů na 100 km. Kombinace těchto vlastností dělá z tohoto motoru ideální volbu pro model Superb. Navíc technologie přímého vstřikování paliva FSI a hliníkový blok zajišťují vyšší účinnost a sníženou hmotnost motoru.

Změny a Úpravy Specifické pro Superb

Přizpůsobení motoru 3.6 FSI modelu Superb zahrnovalo několik specifických úprav. Hliníkový blok a hlavy válců pomáhají snižovat celkovou hmotnost vozidla. Zavedení systému přímého vstřikování paliva FSI umožňuje optimalizaci spalování, což vede k lepší efektivitě a nižším emisím. Superb využívá speciálně navržený výfukový systém, který zajišťuje hladký a plynulý chod motoru. Úpravy byly provedeny také na podvozku a zavěšení kol, aby se dosáhlo lepší ovladatelnosti a stability při vysokých rychlostech. Kombinace těchto změn zajišťuje, že motor 3.6 FSI je nejen výkonný, ale i dokonale přizpůsobený potřebám modelu Superb.

Výhody a Nevýhody Motoru 3.6 FSI v Superbu

Výhody

Motor 3.6 FSI v modelu Škoda Superb nabízí mnoho výhod. Vysoký výkon 191 kW při 6200 ot./min zajišťuje dynamickou jízdu. Se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy je řízení velmi rychlé. Spolehlivost tohoto motoru ocení každý majitel. Přímé vstřikování paliva FSI přispívá k efektivnějšímu spalování. Hliníkový blok a hlavy válců snižují hmotnost motoru. Díky tomu se auto chová agilněji. Spotřeba paliva na dálnici je příznivá s hodnotami 8-9 litrů na 100 km. Maximální rychlost kolem 250 km/h přidává sportovní charakter. Speciální výfukový systém zlepšuje emise CO2. Kombinace zmíněných vlastností vytváří vynikající motor vhodný pro model Superb.

Nevýhody

Každý motor má však i své nevýhody. Spotřeba paliva v městském provozu dosahuje 13-14 litrů na 100 km, což může být nákladnější. Údržba motoru 3.6 FSI bývá složitější. Náklady na opravy a údržbu mohou být vyšší. Emise CO2, i když jsou přijatelné, nejsou nejnižší. Hliníkový blok snižuje hmotnost, ale může být citlivý na poškození. Náročnější konstrukce motoru vyžaduje pečlivou péči. Přes vysokou výkonnost nemusí být ideální pro každodenní městskou jízdu. Spotřeba v kombinované jízdě 10-11 litrů na 100 km stále přesahuje průměr. Když zvažuješ výběr motoru 3.6 FSI, měj na paměti i zmíněné nevýhody.

Porovnání s Alternativními Motory

Motor 3.6 FSI, instalovaný v modelu Škoda Superb, nabízí specifické výhody oproti jiným motorům. Potřebuji však zvážit různé alternativy.

  • Motor 2.0 TSI: Tento motor poskytuje menší výkon, ale nižší spotřebu paliva. Výkon činí až 147 kW, což ovlivňuje dynamiku jízdy. Spotřeba je kolem 7-8 litrů na 100 km, což dává řidičům lepší ekonomiku provozu.
  • Motor 1.8 TSI: Nabízí solidní kompromis mezi výkonem a spotřebou. Výkon dosahuje 118 kW, což je vhodné pro běžné jízdní podmínky. Spotřeba se pohybuje mezi 6-7 litry na 100 km, což snižuje náklady na provoz.
  • Motor 2.0 TDI: Tento naftový motor nabízí vysoký točivý moment (až 400 Nm) a nízkou spotřebu paliva kolem 5-6 litrů na 100 km. Výkon se blíží 140 kW, což poskytuje dobré zrychlení a efektivitu pro dlouhé cesty.

Najděme tedy vhodný motor v závislosti na vašich potřebách. Motor 3.6 FSI exceluje ve výkonu a dynamice, zatímco alternativní motory jako 2.0 TSI a 2.0 TDI poskytují lepší ekonomiku provozu. U motoru 1.8 TSI je vidět kompenzační střední cesta mezi výkonem a spotřebou.

Pokud tedy hledáte motor s vysokým výkonem, zaměřím se na 3.6 FSI. Avšak, bude-li priorita nižší spotřeba s dostatečnou dynamikou, mohu zvážit 2.0 TSI nebo 2.0 TDI. Motor 1.8 TSI představuje optimální volbu pro každodenní jízdu s přijatelnou spotřebou.

Conclusion

Motor 3.6 FSI v modelu Škoda Superb opravdu vyniká svou výkonností a dynamikou. Pokud hledáte motor, který nabízí spolehlivost a precizní německý vývoj, je to skvělá volba. Alternativní motory jako 2.0 TSI nebo 1.8 TSI mohou nabídnout lepší ekonomiku provozu, což je důležité zvážit podle vašich individuálních potřeb. Každý z těchto motorů má své specifické výhody a volba by měla záviset na tom, co od svého vozidla očekáváte.

Frequently Asked Questions

Co je motor 3.6 FSI?

Motor 3.6 FSI je benzínový motor s přímým vstřikováním paliva, který je používán ve vozidlech značek Škoda a Volkswagen, včetně modelu Škoda Superb.

Jaké jsou hlavní výhody motoru 3.6 FSI?

Mezi hlavní výhody motoru 3.6 FSI patří vysoký výkon, spolehlivost a pokročilá technologie vyvinutá v Německu.

Jaké jsou alternativy k motoru 3.6 FSI?

Alternativními motory jsou 2.0 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TDI, které nabízejí různé výhody včetně nižší spotřeby paliva a vyváženého poměru mezi výkonem a ekonomikou.

V čem je motor 3.6 FSI lepší než 2.0 TSI?

Motor 3.6 FSI vyniká zejména vyšším výkonem a dynamikou, což ocení především řidiči preferující sportovní jízdu.

Pro koho je motor 3.6 FSI nejvhodnější?

Motor 3.6 FSI je ideální pro řidiče, kteří upřednostňují vysoký výkon a dynamickou jízdu před ekonomičtějšími alternativami.

Jaká je spotřeba paliva motoru 3.6 FSI?

Spotřeba paliva motoru 3.6 FSI je vyšší v porovnání s menšími motory, jako jsou 2.0 TSI nebo 2.0 TDI, což odráží jeho vyšší výkon.

Jak se motor 3.6 FSI porovnává s 2.0 TDI?

Motor 3.6 FSI nabízí vyšší výkon a dynamiku, zatímco 2.0 TDI je úspornější a vhodnější pro ekonomický provoz.

Jak ovlivňuje volba motoru provozní náklady?

Volba motoru ovlivňuje provozní náklady především cenou paliva a údržbou, kde úspornější motory jako 2.0 TDI mohou dlouhodobě snižovat náklady.

Jak ovlivňuje typ motoru řidičské zkušenosti?

Typ motoru zásadně ovlivňuje řidičské zkušenosti; 3.6 FSI poskytuje sportovnější a dynamičtější jízdu, zatímco menší motory nabízejí vyváženější výkon a ekonomiku.

Napsat komentář

Zjistěte, kolik můžete ušetřit na povinném ručení! Stačí jen 1 minuta k vaší nejvýhodnější nabídce. 
Pozor! Až 90% řidičů má předražené povinné ručení!
Overlay Image