BMW 520d: Do Kdy se Montoval Motor N47?
Víte, co mají společného elegantní jízda, stylový design a technika, která přivedla nejednoho řidiče k šílenství? Ano, správně! Řeč je o BMW 520d a jeho notoricky známém motoru N47, který se stal legendou nejen na silnicích, ale i v servisech. Připravte se na fascinující a někdy i vtipné odhalení, kdy a proč se tento motor montoval, a jaké ”nemoce” si s ním můžete užít. Pokud jste fanouškem automobilů, nebo jednoduše hledáte důvody, proč se smát při čtení o motoru, který byl téměř stejně oblíbený jako česká svíčková, jste na správném místě! Pojďme se společně ponořit do světa BMW a odhalit tajemství N47!
Obsah článku
- BMW 520d a jeho výkonové vlastnosti motoru N47
- Historie motoru N47 a jeho uvedení do výroby
- Klíčové technické informace o motoru N47
- Problémy spojené s motorem N47 a jak se jim vyhnout
- Alternativy a náhrady za motor N47 v BMW 520d
- Doporučení pro údržbu BMW 520d s motorem N47
- Závěr: Jaký je celkový dojem z BMW 520d s motorem N47?
- Často Kladené Otázky
- Závěrem
BMW 520d a jeho výkonové vlastnosti motoru N47
Motor N47, který se nachází v modelu BMW 520d, je čtyřválcový dieselový motor, který si získal pozornost díky svému **výkonu a efektivitě**. Tento motor je vybaven moderními technologiemi, které zajišťují nízkou spotřebu paliva a zároveň poskytují dostatečný výkon pro pohodlné a dynamické řízení. Klíčovými vlastnostmi motoru N47 jsou:
- Výkon: Až 177 koní, což zajišťuje agilní akceleraci a rychlost.
- Točivý moment: Maximální točivý moment dosahuje 380 Nm, což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti.
- Spotřeba paliva: Vykazuje velmi příznivé hodnoty, které se pohybují kolem 4 až 5 litrů na 100 km v kombinovaném režimu.
Motor N47 se proslavil také svou odolností, což bylo důležité pro uživatele hledající spolehlivý automobil. Nicméně, v průběhu let se objevily také některé **problémy**, jako například:
- Kazení řetězu rozvodového mechanismu, které může vést k závažným poruchám.
- Únik oleje, který může ovlivnit výkon motoru a jeho životnost.
Parametr | Hodnota |
---|---|
Spojení s převodovkou | Manuální / Automatická 8-stupňová |
0-100 km/h | 8,1 sekundy |
Emisní normy | EURO 5 / EURO 6 |
Historie motoru N47 a jeho uvedení do výroby
Motor N47, vyvinutý automobilkou BMW, byl poprvé uveden do výroby v roce 2007. Tento čtyřválcový vznětový motor byl součástí širší rodiny motorů, která měla za cíl poskytnout vysoce efektivní a zároveň výkonnou jednotku. N47 byl projektován s důrazem na nízké emise a vysokou hospodárnost, což se stalo klíčovými faktory pro moderní automobilku.
Koncept N47 byl v podstatě navržen tak, aby splňoval současné ekologické normy, přičemž se zachovala sportovní charakteristika typická pro vozidla BMW. Motor byl vyráběn v několika variantách, které se od sebe lišily výkonem a technickými parametry. Hlavními rysy tohoto motoru byly:
- Hliníkový blok motoru – lehká konstrukce přispívající k lepší dynamice vozidel.
- Nová technologie vstřikování – zvyšující účinnost spalování a snižující spotřebu paliva.
- Twin-scroll turbodmychadlo – optimalizující reakci motoru na plyn.
Motor N47 byl použit ve většině modelové řady BMW 5, včetně modelu 520d, až do jeho ukončení v roce 2015. V průběhu let se stal vyhledávaným jak mezi běžnými řidiči, tak mezi automobilovými nadšenci pro svou spolehlivost a výkon, který nabízel v spojení s výjimečným komfortem jízdy.
Klíčové technické informace o motoru N47
Motor N47, vyvinutý automobilkou BMW, se stal synonymem pro výkon a efektivnost v segmentu středně velkých dieselových pohonných jednotek. Tento čtyřválcový motor je známý svou kompaktností a nízkými emisemi, což z něj činí ideální volbu pro modely jako BMW 520d. S následujícími technickými specifikacemi se motor N47 etabloval jako spolehlivý partner pro každodenní jízdu:
- Objem motoru: 2,0 litru
- Maximální výkon: až 184 koní
- Točivý moment: 380 Nm
- Systém přeplňování: Turbodmychadlo
- Palivová soustava: Přímý vstřik
- Norma emisí: Euro 5/Euro 6
Motor N47 je také charakteristický svým tichým chodem a hladkým výkonem při širokém spektru otáček. Vzhledem k pokročilé technologii, která zahrnuje inovativní řízení spalování a pokročilé aerodynamické prvky, přináší motor optimální kombinaci výkonu a hospodárnosti. Oproti starším modelům motorů nabízí N47 zlepšené vlastnosti pro snížení spotřeby paliva a výfukových emisí, což ocení každý ekologicky smýšlející řidič.
Problémy spojené s motorem N47 a jak se jim vyhnout
Motor N47, který byl montován v modelech BMW 520d, je známý svými jedinečnými vlastnostmi, ale také některými problémy, které mohou ovlivnit jeho výkon a životnost. Mezi nejčastější problémy patří:
- Hluk a vibrace: N47 může trpět nadměrným hlučným chodem a vibracemi, což často naznačuje opotřebování ložisek motoru.
- Problémy s rozvodovým řetězem: Tento motor je náchylný k selhání rozvodového řetězu, což může vést k vážnému poškození motoru. Pravidelnou kontrolou a včasnou výměnou lze těmto problémům předejít.
- Vysoká spotřeba oleje: U některých vozidel se může objevit problém s nadměrným úbytkem motorového oleje, což vyžaduje častější kontroly a doplňování.
Abyste se těmto problémům vyhnuli, doporučuje se:
- Provádět pravidelnou údržbu a kontrolu stavu motoru.
- Kontrolovat a měnit olej podle doporučených intervalů výrobce.
- Udržovat motor v optimálním provozním stavu, včetně dodržování režimu jízdy, který nezatěžuje motor nadměrně.
Investice do kvalitních dílů a servisních služeb může výrazně prodloužit životnost motoru N47 a ujistit se, že váš BMW 520d bude mít spolehlivý výkon po dlouhou dobu.
Alternativy a náhrady za motor N47 v BMW 520d
Pokud hledáte , máte na výběr několik možností, které mohou splnit vaše očekávání jak v oblasti výkonu, tak spolehlivosti. Motor N47, známý svými problémy, zejména s řetězem rozvodů, přivedl mnohé majitele k hledání nejvhodnější alternativy, která by nabídla lepší výkon a menší riziko poruch. V rámci této diskuse se zaměříme na některé dostupné motory, které se dají v BMW 520d použít nebo které se objevují na trhu jako poptávané alternativy.
- Motor B47: Tento slabší nástupce N47 je modernější a nabízí lepší emise a účinnost paliva. Je vybaven novějšími technologiemi, které přispívají k jeho vyšší spolehlivosti.
- Motor N57: Pro ty, kteří preferují větší výkon a točivý moment, je motor N57 výbornou alternativou. Je určen pro sportovnější varianty BMW a nabízí také vynikající dynamiku jízdy.
- Motory od třetích stran: Po trhu existuje i několik značek, které nabízejí repasi motorů, jež mohou sloužit jako náhrada. Tyto motory však nezaručí vždy stejnou kvalitu jako originální varianty.
Pokud se rozhodnete pro výměnu motoru, doporučujeme dbát na to, aby byl motor certifikován a vhodně nastaven pro váš model vozidla. Dobrým krokem je také ověřit si historii a stav použitého motoru, abyste předešli dalším problémům. Různé alternativy mohou přinést rozličné výhody, proto je důležité udělat si důkladný průzkum před konečným rozhodnutím.
Doporučení pro údržbu BMW 520d s motorem N47
Pro správnou údržbu BMW 520d s motorem N47 je klíčové dodržovat pravidelné servisní intervaly a provádět potřebné opravy. Mezi hlavní doporučení patří:
- Pravidelná výměna oleje: Doporučuje se měnit motorový olej každých 15 000 km nebo jednou ročně. Udržování čistoty oleje je zásadní pro životnost motoru.
- Kontrola a údržba chladicího systému: Pravidelně kontrolujte hladinu chladicí kapaliny a stav hadic. Prevence zahřívání motoru může zabránit závažným problémům.
- Údržba palivového systému: Používejte kvalitní palivo a přemýšlejte o pravidelném čištění palivového filtru, aby se předešlo ucpání a problémům s výkonem.
Důležité je také věnovat pozornost elektrickým komponentům a brzdovému systému. Zde jsou některé další aspekty, které byste měli mít na paměti:
Prvek údržby | Intervall údržby |
---|---|
Výměna vzduchového filtru | Každých 30 000 km |
Kontrola brzdových destiček | Každých 20 000 km |
Ověření stavu akumulátoru | Každých 12 měsíců |
Vždy se ujistěte, že dodržujete doporučení výrobce a nechte si vozidlo pravidelně prohlížet odborníkem. To vám pomůže předejít potenciálním problémům a zajistí, že vaše BMW 520d bude v optimálním stavu po mnoho let.
Závěr: Jaký je celkový dojem z BMW 520d s motorem N47?
BMW 520d s motorem N47 zanechává po testovacích jízdách silný dojem díky svému výkonu a jízdním vlastnostem. Tento model kombinuje elegantní design s dynamickým výkonem, což z něj činí ideální volbu pro ty, kteří hledají jak komfort, tak vzrušení z jízdy.
Klíčové vlastnosti BMW 520d s motorem N47:
- Úsporný provoz: Motor N47 se vyznačuje skvělou efektivitou paliva, čímž snižuje náklady na provoz.
- Pohodlné jízdní vlastnosti: Díky preciznímu zavěšení a stabilnímu chování na silnici je jízda s tímto vozem velmi příjemná.
- Vybavení a technologie: BMW nikdy nezklame, co se týče vysoké úrovně standardního vybavení a moderních technologických prvků.
Celkově lze říci, že BMW 520d s motorem N47 představuje skvělou volbu pro řidiče, kteří hledají kombinaci elegance, výkonu a efektivity. I přes menší nedostatky, které se u některých jednotek mohou vyskytnout, je jeho pověst spolehlivého a komfortního vozu nezpochybnitelná. Zájemci o tento model by měli zvážit také servisní historii a pravidelnou údržbu, aby si zajistili dlouhou bezproblémovou jízdu.
Často Kladené Otázky
Q&A: BMW 520d - Do Kdy se Montoval Motor N47?
Otázka 1: Jaký je motor N47?
Odpověď: Motor N47 je čtyřválcový dieselový motor vyvinutý firmou BMW. Je známý svou efektivitou a dobrým výkonem, což ho činí oblíbenou volbou pro modely jako BMW 520d. Tento motor je součástí rodiny N-motorů a byl zaveden do výroby v roce 2007.
Otázka 2: Kdy přesně se motor N47 montoval do modelu BMW 520d?
Odpověď: Motor N47 byl montován do modelu BMW 520d od roku 2007 do roku 2015. V této době si získal popularitu díky své kombinaci výkonu a úspornosti paliva.
Otázka 3: Jaké jsou klíčové vlastnosti motoru N47?
Odpověď: Klíčové vlastnosti motoru N47 zahrnují nízkou spotřebu paliva, solidní točivý moment a hladký chod. V závislosti na variantě motoru může mít výkon až 184 koní, což je pro střední třídu velmi konkurenceschopné.
Otázka 4: Jaká jsou nejčastější pozitiva a negativa spojená s tímto motorem?
Odpověď: Mezi pozitiva patří nízké provozní náklady a spolehlivý výkon. Negativa zahrnují obavy o životnost rozvodového řetězu, který může u některých jednotek selhávat, což je důležité mít na paměti při údržbě.
Otázka 5: Existují nějaké alternativy k motoru N47 pro BMW 520d?
Odpověď: Ano, po roce 2015 byl motor N47 nahrazen motorem B47, který je modernější variantou se zlepšenou technologií a nižšími emisemi. B47 přináší také zvýšenou účinnost a výkon, což je atraktivní volba pro novější modely.
Otázka 6: Jak je to s údržbou motoru N47?
Odpověď: Údržba motoru N47 je standardní, avšak je důležité pravidelně kontrolovat a měnit olej, přičemž se doporučuje používat originální díly. Dbejte také na kontroly rozvodového řetězu a včasnou výměnu, aby se předešlo případným vážnějším problémům.
Otázka 7: Měla bych si pořídit BMW 520d s motorem N47?
Odpověď: Rozhodnutí pořídit si BMW 520d s motorem N47 závisí na vašich prioritách. Pokud hledáte spolehlivé a úsporné auto s dobrým výkonem, může být skvělou volbou. Doporučuji však prověřit historii vozu a případně se zaměřit na modely s dobře zdokumentovanou údržbou.
Závěrem
Na závěr našeho přehledu motoru N47 v modelu BMW 520d bychom chtěli zdůraznit, jak důležitý je tento motor pro zkušenosti řidičů a výkonnost vozu. Motor N47, který byl montován do modelu 520d přibližně do roku 2015, se vyznačuje svou efektivností a dynamickým výkonem, což z něj činí oblíbenou volbu mezi motoristy hledajícími kombinaci síly a úspornosti.
Je však důležité mít na paměti také faktory spojené s údržbou a potenciálními problémy, které se mohou objevit během provozu. Pokud tedy uvažujete o koupi vozu s tímto motorem, doporučujeme se zaměřit na historii údržby a pečlivě zkontrolovat technický stav.
BMW 520d s motorem N47 má své specifické vlastnosti, které bylo dobré vzít v potaz, a to nejen při jeho nákupu, ale i při každodenním používání. S trochou pečlivosti a správnou údržbou můžete těžit z jeho skvělých jízdních vlastností ještě mnoho let.